بازار داغ VIP فروشی مقابل سفارت آلمان در تهران 
کد خبر: ۲۹۳۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 October 10    -    ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
روزنامه هم میهن در گزارشی تحت عنوان «بازار سیاه سفر» از گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی در این رابطه خبر داده است.
روزنامه هم میهن در گزارشی تحت عنوان «بازار سیاه سفر» از گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی در این رابطه خبر داده است.
 
بازار داغ VIP فروشی مقابل سفارت آلمان در تهران 
 
در شرایطی که مردم عادی نمی‌توانند وقت سفارت بگیرند؛ شبکه دلالی که تعدادشان اصلاً کم نیست به‌راحتی قادر به گرفتن وقت هستند. وقتی از دلالان پرسیده می‌شود که چگونه امکان گرفتن وقت دارند به ربات‌هایی اشاره می‌کنند که به منظور کشیک دادن و پیدا کردن زمان باز شدن سایت، ایجاد شده‌اند.
 
یکی از شهروندان به نام مینا مدتی است دنبال گرفتن وقت از میزامتریک است. ماه‌ها تلاش فردی او جواب نداده و می‌گوید سه شب پیش بالاخره به یک دلال پول دادم و او امروز برای من وقت گرفت. «من با انصاف‌ترین و ارزان‌ترین دلال را پیدا کردم و پنج میلیون تومان به او پول دادم اما دلالان مبالغی تا 20 میلیون تومان هم می‌گیرند. خیلی از آنها فقط وقت‌های VIP می‌گیرند.
 
دلالان خیلی راحت متقاضی را شناسایی می‌کنند. متقاضیانی که فرصت داشته باشند را معطل می‌کنند تا زمان از دست برود. آنها به بهانه تمام شدن نوبت‌ها، گرفتن وقت پرایم یا VIP را پیشنهاد می‌دهند که هزینه آن از 20 میلیون تومان شروع می‌شود.»
 
با سعید وارد گفتگو شدیم. او یکی از هم‌گروهی‌هایم در کانال ویزامتریک تایم است. «وقتی وارد گروه می‌شوید؛ پیشنهادهای مختلفی از سوی دلالان برای گرفتن وقت دریافت می‌کنید. در واقع این گروه‌ها تله برای پیدا کردن مشتری است. آنها به سرعت در پی‌وی به شما پیام می‌دهند تا در ازای مبلغی -که کاملاً سلیقه‌ای است- برای شما وقت بگیرند. در چند ماهی که در گروه بودم، دیدم هیچ‌یک از متقاضیان نتوانستند وقت سفارت بگیرند و برای همه آنها دلالان وقت گرفتند.
 
وقت سفارت به دو نوع عادی و VIP  یا پرایم گرفته می‌شود. اتفاقی که اخیراً افتاده اینکه ویزامتریک بیشتر وقت‌ها را به صورت پرایم می‌دهد چون قیمت آنها بسیار بالاتر از وقت‌های عادی است و برای هر وقت تقریباً 150 یورو از متقاضی دریافت می‌کنند. من هم مجبور شدم وقت پرایم بگیرم. یعنی به جز مبلغی که به دلال دادم 150 یورو هم به ویزامتریک دادم.»
 
از او می‌پرسم تفاوت وقت عادی با پرایم چیست؟ پاسخ می‌دهد: «هیچ تفاوتی ندارد. فقط شنیدم وقت‌های اول صبح و آخر وقت را پرایم حساب می‌کنند چون کارمندان خارج از ساعت اداری به امور متقاضیان می‌پردازند گویی اضافه کار آنها از متقاضیان گرفته می‌شود.»
 
به محض عضو شدن در گروه‌ها، ارسال پیام‌ها در فضای خصوصی شروع می‌شود. «دنبال وقت هستید؟»، «وقت لگال می‌خواهید؟»، «شخصی احتمالش کمه که موفق بشید نوبت بگیرید»، «وقت لگال 10 میلیون و شنگن 5/8میلیون تومان»، «سلام وقت‌تون بخیر. اگر مایل هستید وقت تحصیلی آلمان بگیرید می‌توانم کمک کنم. کاملاً تضمینی وقت می‌گیرم» و ده‌ها پیام مشابه دیگر.
 
با یکی از دلالان گفتگو کردیم:
 
 برای آخر سپتامبر وقت می‌خواستم.
 
«هزینه‌ش 12 میلیون تومان هست.»
 
 اگر در طول این یک ماه تونستم وقت بگیرم چی میشه؟
 
«پاس دست من اومد به‌هیچ‌عنوان دست نمی‌زنید»
 
یعنی خودم تلاش نکنم؟
 
«در این شرایط 50 درصد پیش می‌گیرم»
 
یعنی خودم هیچ کاری نکنم؟
 
«اینجوری که شما می‌گید من سلب اعتماد شدم. پیش‌پرداخت بدید»
 

اکثر دلالان با پیش‌پرداخت کار می‌کنند. نیمی از مبلغ را می‌گیرند که ناچار باشید سفارش کار را به جز او به فرد دیگری ندهید.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
0
2
وزارت امور خارجه باید وظیفه شناس باشد و این معضل را سریع حل کند. دلاالی در نوب گرفتن دریافت ویزا واقعا نوبر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار